IOP 3 Višnja Lepšanović 3LT,proširena oblast iz predmeta Crtanje, 2022/23.


Učenica Škole za dizajn Višnja Lepšanović, treći razred odsek Likovni tehničar, od početka školovanja u našoj školi pokazuje izuzetne rezultate na predmetu Crtanje.

Kako sama kaže, crta od malena i uživa u tome. Krajem 2016. je počela intenzivnije da crta, skoro svaki dan i da postavlja sebi neke ciljeve. Uglavnom je privlačilo crtanje portreta i kad joj se ostvario san da upiše Školu za dizajn i zbog želje za napretkom, počela je da popunjava male sveske/blokove. Crtala je sve što je bilo prisutno u njenoj glavi i životu- scene iz filmova i serija, muzičkih spotova, scene iz njenog svakodnevnog života....iako nije planirala ti blokčići su postali njeni mali dnevnici svaštare u kojima je mogla da crta stvari za koje je samo ona znala.

Svojim angažovanjem i predanim radom u okviru predmeta Crtanje, sa zadovoljstvom je prihvatila predlog dodatnog rada na temu Portret.

Oblast proširenja je u skladu sa planom i programom u trećem razredu, gde se uglavnom bavimo portretom. Višnja je već u drugom razredu pokazala lakođu u veštini crtanja portreta po živom modelu, sa fantastičnim karakternim i psihološkim karakteristikama. Tako da u okviru individualnog obrazovnog programa sledi nastavak rada u svojim sveskama. Kroz eksperimentisanje sa tehnikama i formom, kroz njeno sazrevanje u crtežu kao i u životu, njene sveščice/likovni dnevnici predstavljaju kontinuitet u radu koje ćemo izložiti kao umetničke objekte.

Crteži iz bloka su rađeni olovkom i olovkama u boji, tušem i perom, lavirungom, akvarelom i kombinacijom crtačkih i slikarskih tehnika, kao i kolažiranjem. Po izabranoj skici iz bloka kao polazišta, kroz proces i saradnju iskristakisala se ideja da konačan rad budu tri friza portreta drugara iz odeljenja i autoportreta formata 50 h 200 cm. Svemu je predhodila izrada portreta na manjim formatima, ugljem na papiru, akvarelom i tehnikom kolaža. Rad na frizovima zahteva pravilno komponovanje i vešto tehničko povezivanje u niz, zatim pristup portretima kroz isticanje karaktera kroz kvalitet linije i volumen. Proces se ponavlja sa akvarelima i u tehnici kolaža, , transponujući delove odštampanih portreta, zadržavajući karakter prepoznatljivim, uz dodatak simboličnih detalja. Sve se povezuje u celinu, koloristički harmonično, u skladu sa proporcijom, ritmom i svetlom.

Blokovi, koje učenica radila i pre početka ovog procesa, radovi kao skice, portreti u tehnikama ugljen na papiru, akvarel i kolaž, kao i frizovi su celina u kojoj je prepoznatljiv koncept, vidljiv proces i savladane tehnike do zavidnog nivoa. Mentor Marija Đurić, 2022/23